זה בדוק! טיפים לגיוס אנשי QA במיקור חוץ במזרח אירופה

מהם השיקולים בלגייס צוות אבטחת איכות במיקור חוץ? אספנו נקודות חשובות שיש לקחת בחשבון • קיים זינוק חד בביקוש לגיוס אנשי QA באוקראינה ומדינות נוספות במזרח אירופה • מנהלי פיתוח מבינים היום יותר מתמיד שצוות אבטחת איכות חזק הינו הכרחי לפיתוח מוצרים מצליחים

בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קיימברידג’ מעריך שטעויות במוצרי תוכנה עולות לחברות כמעט 300 מיליארד דולר בשנה. זו הסיבה שיותר ויותר חברות מגייסות צוותי בדיקת QA על מנת לחסוך כסף, לשפר את איכות המוצר ולהפחית שגיאות בקוד ובמוצר. בהתחשב במחסור בכשרונות טכנולוגיים ובעלויות גיוס גבוהות במדינות מסויימות, חברות רבות בוחרות לבצע מיקור חוץ של שירותי QA.

במאמר זה, תוכלו לקרוא על שירותי אבטחת איכות (QA) – מיהם בודקי QA, היתרונות של העסקת מומחי QA, וכן היכן ניתן לבצע מיקור חוץ של שירותיי אבטחת איכות.

מיהו בודק QA?

בודק QA זהו שם נוסף למהנדס אבטחת איכות. תפקיד זה טומן בחובו מגוון רחב של אחריות ותפקידים בעלי דרגים שונים לרבות מהנדסי QA, אנליסטים של בדיקות, ארכיטקטים בדיקות, מנהלי בדיקות ומנהלי צוות QA.

למה לעשות מיקור חוץ ל-QA באוקראינה ובמדינות מזרח אירופה?

אוקראינה היא אחד היעדים המובילים לפיתוח תוכנה במיקור חוץ בשנים האחרונות. הביקוש לאנשי QA באוקראינה ומזרח אירופה צפוי לגדול משמעותית בשנים הבאות.

תפקידים שונים באבטחת איכות

מהנדס QA: זהו המומחה שבודק את התוכנה לצורך איתור שגיאות ובאגים ומבטיח שהמוצר הסופי הינו באיכות גבוהה ולפעמים עומד בתקני איכות שונים. מהנדסי ה-QA משתפים פעולה באופן הדוק עם מפתחי התוכנה כדי לוודא שכל השגיאות יתוקנו גם בפיתוח.

ארכיטקט בדיקות: בתפקיד זה בונים תשתיות של בדיקות ומסגרות בדיקה. ארכיטקטים הם בעלי ראיה רחבה ומטרתם ליעל באופן רוחבי את תהליך הבדיקה, תוך מציאת פתרונות בדיקה שימושיים לצוות.

אנליסט בדיקות: דמות זו הינה אחראית על תיעוד הפרויקט, בחירת התוכנה שצריכה להיבדק ותיעוד התוצאות של כל שלב בדיקה כדי להפוך את תהליך הבדיקה לכמה שיותר אוטומטי. כמו כן, האנליסטים מבצעים בדיקות למערכת ומציגים את תוצאות הבדיקות למנהלים.

מנהל בדיקות: מנהלי המבחנים אחראים ישירות להצלחת הפרויקט. הם עוקבים אחר ביצוע הבדיקה ומגדירים משימות עבור חברי הצוות האחרים.

ראש צוות QA: זהו מומחה שמתעסק בעיקר במשימות ניהוליות. ראשי צוות אחראים על גיוס חברים חדשים לצוות וביצוע ראיונות. הם עשויים להיות מעורבים בכל אחד מהתהליכים שחברי צוות אחרים עושים, אבל בדרך כלל רק עוקבים אחר ההתקדמות ומנהלים את הצוות.

סוגי בדיקות QA

ישנם שני סוגים של בדיקות QA – ידני ואוטומטי.

בדיקות ידניות מנוהלות על ידי אנשים, בזמן שאין תוכנה מעורבת. בדיקות אוטומטיות גוזלות פחות זמן ומבוצעות על ידי תוכנות וסקריפטים מיוחדים המשמשים לחיפוש שגיאות. עם זאת, מפתחי אוטומציה עדיין צריכים להיות מעורבים בבדיקות הידניות בצורה כלשהי.

בשני המקרים המטרה היא לבצע בדיקות לתוכנה פשוט באופן שונה.

מדוע כדאי לבצע מיקור חוץ של בודקי QA?

הסברה שאנשי QA אינם חשובים כאשר יש לך צוות חזק של מפתחים היא מטעה למדי. בדיקות אבטחת איכות מקיפות מבטיחות שהמוצר הסופי עומד בדרישות הלקוח ולעיתים בתקני איכות שונים.

חברות טכנולוגיות רבות מתמודדות עם מחסור משמעותי בכישרונות טכנולוגיים בארצם. כאשר תבחרו לבצע מיקור חוץ של צוות ה-QA שלכם, תוציא פחות כסף, שכן העסקת צוות מהנדסי QA מחוץ לחוף היא הרבה זולה משמעותית מאשר לעשות זאת בישראל.

במידה ואתם מעוניינים שהמוצר הסופי שלכם יענה על דרישות הלקוח, מומלץ מאוד להקים צוות QA במיקור חוץ על מנת לבצע פעילות אבטחת איכות מקיפה ולשפר את איכות המוצר לפני שחרורו.

כאשר צוותים ממהרים לעמוד ביעדים, הם לעיתים מדלגים על כמה שלבים בסיסיים, וכתוצאה מכך נולד מוצר באיכות נמוכה יותר. על ידי מיקור חוץ של צוות בדיקות תוכנה, תוכלו לזהות שגיאות לפני תאריך השקת המוצר. צוות QA עצמאי יבדוק באופן ביקורתי את התוצרים שלך כדי לוודא שאתם עומדים בדרישות הלקוח ללא עיכובים.